Verktøyet vårt for å administrere godkjenningen din av informasjonskapsler er for øyeblikket ikke tilkoblet. Derfor fungerer ikke alle funksjoner.
VEDLIKEHOLDSGUIDE FOR MINI.
VI GJØR DET ENKELT. TIPS FOR EN SMIDIG TILBAKELEVERING AV MINI.
Hvis du bestemmer deg for å levere din MINI tilbake, hjelper vi deg med å få den i topp stand og gjør prosessen så enkel og grei som mulig. Vi har tydelige retningslinjer, og vi har oppsummert de viktigste punktene for å sikre at alt går knirkefritt. For å unngå uventede overraskelser gir vi også eksempler på hva som anses som normal slitasje og hva slags skader du kan bli belastet for.
Alternativene dine når avtaleperioden for din MINI er over.
BESTILL EN NY MINI.
Lever tilbake din nåværende MINI i henhold til sjekklisten for tilbakelevering. Konfigurer en ny MINI helt etter eget ønske. Din MINI Partner setter gjerne opp en ny leasingkontrakt for deg og de nye bilen din.
TILBAKELEVER DIN MINI.
Det er veldig enkelt å levere tilbake din MINI. Her finner du en nyttig veiledning som inneholder all informasjon du trenger for å få en enkel og bekymringsfri tilbakelevering av bilen.
ER DIN MINI I GOD STAND ELLER TRENGER DEN EN REPARASJON?
Når en bil er i bruk, utsettes den for normal slitasje. Bilen går fra å være ny, til å bli en bruktbil. Slitasje som følge av bruk i normal veitrafikk er uungåelig, men det finnes også skader på bilen som defineres som unormal slitasje. Unormal slitasje er noe du vil bli belastet for som leie-/leasingtaker.
Hva er normal slitasje?
Dette er spor etter normal bruk som ikke påvirker bilens generelle visuelle utseende negativt.
Hva er unormal slitasje?
Skader som ikke skyldes normal bruk av kjøretøyet og som har en negativ innvirkning på kjøretøyets utseende og/eller påvirker de tekniske egenskapene. Du belastes for enhver skade som reduserer kjøretøyets verdi.
SKADEVISUALISERING UTVENDIG.
Vår brukervennlige skadevisualisering gir deg en pekepinn på hvilke utvendige skader som er definert som normal eller unormal slitasje, der sistnevnte kan føre til ekstra kostnader. Klikk på de aktuelle plusstegnene nedenfor for å se kategoriene og de tilhørende kriteriene.
SKADEVISUALISERING INNVENDIG.
Vår brukervennlige skadevisualisering gir deg en pekepinn på hvilke utvendige skader som er definert som normal eller unormal slitasje, der sistnevnte kan føre til ekstra kostnader. Klikk på de aktuelle plusstegnene nedenfor for å se kategoriene og de tilhørende kriteriene.
VEILEDNING FOR TILBAKELEVERING AV LEASET MINI.
TRINN 1
MINI ANBEFALER EN FORHÅNDSINSPEKSJON.
TRINN 2
REPARASJON AV STORE SKADER – FOR SIKKERHETS SKYLD.
Vi forventer ikke at din MINI skal være i perfekt stand når du leverer den tilbake, men hvis den har skader som ikke skyldes normal slitasje, kan du bli belastet for disse.* Etter inspeksjonen får du en tilstandsrapport som beskriver eventuelle skader som er funnet. Den inneholder også anbefalinger om reparasjoner. Hvis det må utføres arbeid på bilen din, må du kontakte din MINI Partner og forsikringsselskapet, slik at skaden kan utbedres før kontraktens utløp.
*Vær oppmerksom på at hvis bilen leveres tilbake uten at skaden(e) er reparert, inkluderes reparasjonskostnadene i kontraktsoppgjøret. Dette kan imidlertid føre til at det oppstår en differanse mellom skadesummen vi krever og erstatningsoppgjøret fra forsikringsselskapet, og denne differansen blir viderefakturert til deg.
TRINN 3
SIKRE EN PROBLEMFRI TILBAKELEVERING AV KJØRETØYET.
Ta kontakt med din MINI Partner for å avtale tid for sluttkontroll og tilbakelevering av bilen. Sørg for at bilen er i kontraktsmessig stand, at den er ren både utvendig og innvendig. Inspeksjonen registrerer også den endelige kjørelengden i forhold til den avtalte kjørelengdegrensen.
SJEKKLISTE VED TILBAKELEVERING.
Her er en nyttig sjekkliste som gir deg en oversikt over hva du trenger for å unngå uventede kostnader når du leverer tilbake din MINI. Sørg for at du har følgende:
ALLE BILNØKLER.
ALLE BILDOKUMENTER.
SOMMERDEKK I ORIGINAL STØRRELSE OG FELGER SOM LEVERT.
ALT UTSTYR OG ALT TILBEHØR SOM FULGTE MED KJØRETØYET.
*Vær oppmerksom på at du blir belastet for manglende utstyr. Eventuelle dokumenter, reservedeler og andre komponenter som leveres tilbake etter oppgjøret, tas ikke lenger i betraktning. Husk å slette alle personlige data i bilens navigasjons-, lyd- og underholdningssystem, og ikke la det ligge igjen verdisaker i bilen.